Hummus Spaghetti

Bewegen blijft goed als je zwanger bent, maar niet alle sporten zijn geschikt wanneer je een kindje in je buik draagt. Sinds ik zwanger ben heb ik het zwemmen weer helemaal uitgevonden, wat is het heerlijk en ontspannend om op deze manier toch aan je conditie en je lichaam te blijven werken. Na een ochtendje banen trekken wilde ik graag een voedzame lunch benuttigen, maar ik had geen zin om er speciaal voor naar de winkel te gaan. Dan maar met het gene wat ik nog in de koelkast had staan. Het eerste waar ik meteen aan dacht was een pasta salade maar dan eentje zonder teveel poes pas. De dag ervoor had ik Hummus gemaakt en daar was nog aardig wat van over, ik wilde iets wat goed vulde en ook nog eens gezond was.

Een bakje cherry tomaten had ik ook in huis en deze eet ik het liefst door ze even te besmeren met wat geperste knoflook in olijfolie met een klein beetje zout en peper gaan ze vervolgens voor 10/15 minuten onder de grilplaat (ik hou het eigenlijk nooit precies bij hoe lang ze moeten garen, maar ik hou gewoon even de oven in de gaten.)

De gegrilde cherry tomaatjes en een aantal gedroogde tomaten deed ik door mijn hummus heen en mixte het tot een fijn beslag en zo krijg je een eenvoudige pasta saus.

Voor de pasta had ik voor de volkoren variant gekozen omdat deze net iets voedzamer en gezonder is.

De pasta saus husselde ik door de spagethhi, dit deed ik gewoon lekker met mijn handen.. ik maakte deze maaltijd immers toch voor mezelf.

Interesse in het recept?

Benodigheden:

  • Hummus
  • Bakje cherry tomaten
  • 4/5 gedroogde zon tomaten
  • Olijfolie
  • Rucola
  • Volkoren Spaghetti
  • Optioneel: Italiaanse kruiden / pijnboonpitten

Bereidingswijze:

  • Verwarm de over voor en Was en snijd de cherry tomaten door de helft en beschrenkel ze met geperste knoflook in olijfolie met een klein beetje zout en peper. Zet ze voor ongeveer 10/15 minuten in de oven op de grilstand.
  • Snijd de zongedroogde tomaatjes in kleine stukjes en voeg ze samen met de gegrilde cherry tomaten in de foodprocessor en mix ze tot een glad beslag. Een paar gegrilde tomaten bewaar je voor de topping
  • Kook de volkoren Spaghetti beetgaar en laat het aflekken.
  • Doe de spagetthi in een grote kom en meng de hummus er vervolgens door heen.
  • Voor de topping doe je de overgebleven cherry tomaatjes over je hummus spagetthi en maak je het af met een handje rucola.

Het basis ingredient is Hummus, je kan er voor kiezen om deze zelf te bereiden of kant en klaar te kopen. Zie hier mijn recept voor de klassieke ‘basis’hummus: http://tropicalfithealthy.nl/?p=420

 

 

De cherry tomaatjes snij je door de helft en besprenkel je met een dressing van olijfolie en 1 geperst teentje knoflook  + een beetje zout en peper voor de smaak. Zet ze voor ongeveer 10/15 minuten in de oven. Voeg de gegrilde tomaten + de zon gedroogde tomaten aan je hummus toe en mix het in de food processor tot een glad beslag. Een paar gegrilde tomaten bewaar je om later als topping te gebruiken.

 

De uitgelekte spagetthi doe je in een kom en de saus van hummus schep je er door heen. als laatste voeg je de overgebleven gegrilde tomaten en een handje rucola aan toe. De Rucola geeft net een beetje extra smaak aan het gerecht.

 

 

En klaar is je gezonde makkelijke lunch, natuurlijk kan je dit ook als avondmaal eten of als je een liefhebber bent van een stevig ontbijt dan kan je er voor kiezen om het in de ochtend te eten. Alles is mogelijk, doe waar jij je goed bij voelt. Je hummus spagetthi is klaar om aangevallen te worden!

 

 

Eetsmakelijk! Liefs, Sanne

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *